Allmänna köpvillkor

ALLMÄN INFORMATION

Frisør Shoppen ApS

Arnold Nielsens Boulevard 60

2650 Hvidovre

CVR-nr: 43334786

Telefon: 53 64 40 04

E-post: info@frisor-shoppen.dk

PRISER
Hos Frisør Shoppen ApS är alla priser i danska kronor och anges inkl. moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser från dag till dag utan föregående medgivande. Reservationer görs för varor som inte är i lager.
BETALNING

Frisør Shoppen ApS syftar till att skicka beställningar gjorda tidigare 17.00 samma dag, beställningar skickas sedan nästa arbetsdag.

Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från DKK 39. Varor levereras till den leveransadress som anges vid beställning. Dina varor skickas med Post Nord eller GLS.

UPPMÄRKSAMHET: Om det inte finns plats på utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.

Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-2 arbetsdagar efter beställning. Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.
KLAGOMÅRÄTT

Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Frisør Shoppen ApS kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning.


För returer, reklamationer och användning av ångerrätten, skicka till:

Frisør Shoppen ApS

Arnold Nielsens Boulevard 60

2650 Hvidovre

Försändelser accepteras ej pr postförskott.

ÅTERBETALNING
Om det är en återbetalning, vänligen ange bankuppgifter i form av kontonummer och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Denna information kan lämnas ut utan risk per e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.
ÅTERRÄTT

Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.

Perioden räknas från den dagen;

- Där du tar emot beställningen.

- Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.

- Får fysisk besittning av sista parti eller sista del när det gäller avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.

- Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en angiven period. Returkostnader är ditt eget ansvar.

Avbokningar ska anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbokningen. Beskedet ska ske senast maila på info@frisor-shoppen.dk. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt.

Om du vill skicka tillbaka varan till oss ska du fylla i bifogad retursedel och skicka varan till:

Frisør Shoppen ApS

Arnold Nielsens Boulevard 60

2650 Hvidovre

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan utan att samtidigt ge ett tydligt besked om detta.

VAROR UTOM Ångerrätten
Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:

- Varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.

- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.

- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.

- Föremål där förseglingen är bruten.

- Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts fullt ut.

- Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande därav, att han därigenom förlorar sin ångerrätt.

- Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter förutom prenumerationsavtal för sådana publikationer.

- Avtal ingångna på offentlig auktion.

– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.

LÄMNA TILLBAKA
Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Utskicket går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt avbokningsformulär. Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den. Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.
VARORS SKICK NÄR VAROR SÄTTS TILL
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.

ÅTERBETALNING
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.

Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.

Vid utövande av ångerrätten kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader som följer av ditt val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

HÄMTA I BUTIK
På vår webshop är det möjligt att välja att hämta våra produkter i vår butik. På så sätt är det möjligt att reservera en vara online, och sedan hämta varan fysiskt i vår butik. Eftersom varan hämtas i vår butik gäller samma villkor som när du handlar fysiskt i vår butik.
POLICY FÖR PERSONUPPGIFTER
För att du ska kunna ingå avtal med oss ​​och handla på vår hemsida behöver vi följande information om dig:

 

namn

Adress

Telefonnummer

E-postadress

Information om vad du har köpt


Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig och för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt köp. Behandlingen sker enligt reglerna i vår personuppgiftspolicy för Frisør Shoppen ApS. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad användare.

ALTERNATIV FÖR KLAGOMÅL – ÖVERSIKT OCH LÄNKAR:
Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår Webshop kan du skicka ett klagomål till:

Danska Konkurrens- og Konsumentverkets Center for Klagomålslösning

Carl Jacobsens väg 35

2500 Valby

Länk: www.forbrug.dk

Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.

Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@frisor-shoppen.dk

PRICERUNNER KÖPSGARANTI
När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunners köpgaranti. Du är alltså försäkrad för upp till 50 000 DKK om det skulle uppstå problem i samband med ditt köp. Köpgarantin kostar ingenting och gäller alla medlemmar som är inloggade på PriceRunner.


Även om du inte redan är medlem i PriceRunner och har kommit in på vår hemsida via dem, kan ditt köp fortfarande omfattas av köpgarantin. Allt du behöver göra är att registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att gå med är gratis och tar mindre än tre minuter!


Få köparskydd med PriceRunner Danmark


Skaffa Köpgaranti med PriceRunner Sverige


PriceRunners köpgaranti skyddar dig vid skador på varan vid leverans, skadad vara, om en vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller defekt eller om varan inte levereras. Kom ihåg att beställningen ska vara adresserad till dig som konsument.


Ersättning utgår endast för anskaffningskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ekonomisk ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller utebliven inkomst.


Besök PriceRunner för de slutgiltiga villkoren och en lista över kategorier som undantas från garantin.