Allmänna köpvillkor
Frisør Shoppen ApS
Arnold Nielsens Boulevard 60
2650 Hvidovre
CVR-nr: 43334786
Telefon: 53 64 40 04
E-post: info@frisor-shoppen.dk
Frisør Shoppen ApS syftar till att skicka beställningar gjorda tidigare 17.00 samma dag, beställningar skickas sedan nästa arbetsdag.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från DKK 39. Varor levereras till den leveransadress som anges vid beställning. Dina varor skickas med Post Nord eller GLS.
UPPMÄRKSAMHET: Om det inte finns plats på utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-2 arbetsdagar efter beställning. Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Frisør Shoppen ApS kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning.
För returer, reklamationer och användning av ångerrätten, skicka till:
Frisør Shoppen ApS
Arnold Nielsens Boulevard 60
2650 Hvidovre
Försändelser accepteras ej pr postförskott.
Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
- Där du tar emot beställningen.
- Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
- Får fysisk besittning av sista parti eller sista del när det gäller avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
- Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en angiven period. Returkostnader är ditt eget ansvar.
Avbokningar ska anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbokningen. Beskedet ska ske senast maila på info@frisor-shoppen.dk. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt.
Om du vill skicka tillbaka varan till oss ska du fylla i bifogad retursedel och skicka varan till:
Frisør Shoppen ApS
Arnold Nielsens Boulevard 60
2650 Hvidovre
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan utan att samtidigt ge ett tydligt besked om detta.
- Varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.
- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
- Föremål där förseglingen är bruten.
- Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts fullt ut.
- Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande därav, att han därigenom förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter förutom prenumerationsavtal för sådana publikationer.
- Avtal ingångna på offentlig auktion.
– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.
Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.
Vid utövande av ångerrätten kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader som följer av ditt val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du har köpt
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig och för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt köp. Behandlingen sker enligt reglerna i vår personuppgiftspolicy för Frisør Shoppen ApS. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad användare.
Danska Konkurrens- og Konsumentverkets Center for Klagomålslösning
Carl Jacobsens väg 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@frisor-shoppen.dk
Även om du inte redan är medlem i PriceRunner och har kommit in på vår hemsida via dem, kan ditt köp fortfarande omfattas av köpgarantin. Allt du behöver göra är att registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att gå med är gratis och tar mindre än tre minuter!
Få köparskydd med PriceRunner Danmark
Skaffa Köpgaranti med PriceRunner Sverige
PriceRunners köpgaranti skyddar dig vid skador på varan vid leverans, skadad vara, om en vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller defekt eller om varan inte levereras. Kom ihåg att beställningen ska vara adresserad till dig som konsument.
Ersättning utgår endast för anskaffningskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ekonomisk ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller utebliven inkomst.
Besök PriceRunner för de slutgiltiga villkoren och en lista över kategorier som undantas från garantin.